Bij het spoorwegongeval botste eerst een goederentrein op een kraanvoertuig. Het kraanvoertuig of brokstukken ervan kwamen daarna terecht op een ander spoor, waar op dat moment een NS-intercity reed.
Goederentrein op juiste spoor
Volgens topman John Voppen van ProRail reed de goederentrein die als eerste bovenop een bouwkraan botste, vermoedelijk op het juiste spoor waar geen werkzaamheden waren. Dat zei hij in Op1. Toch is de topman voorzichtig. "Na onderzoek zie je soms dat het toch anders is."
Meeleven
Voppen leeft mee met de familie van de inwoner van Peel en Maas: "Dit is iemand die van huis ging om te werken en nooit meer terugkomt. Onze gedachten gaan uit naar iedereen die de overledene gekend heeft. We wensen nabestaanden alle kracht en sterkte toe."
Onderzoek
De Onderzoeksraad voor Veiligheid en inspecteurs van de Nederlandse Arbeidsinspectie gaan onderzoek doen naar de toedracht van het ongeval.