Panningen, Netherlands

Gemeente onderzoekt ‘klantvolgsysteem’ voor vragen

Net zoals bij een postpakket kunnen zien wat er met jouw vraag gebeurt als je deze stelt bij de gemeente. Het CDA deed het voorstel in de gemeenteraad om een klantvolgsysteem op te stellen.
De redactie | 13 november 2024 11:30 | Aangepast op 13 november 2024 11:30
Met dit systeem kunnen de inwoners volgen wat er met hun vraag aan de gemeente gedaan wordt. “Vergelijk maar met het volgen van een postpakket. De burger kan dan zien of en wanneer de vraag ontvangen is, wie er voor de beantwoording gaat zorgen en wat de stand van zaken op dat moment is”, sprak John Timmermans van het CDA. Het volgsysteem zou toegepast kunnen worden op zowel de telefonische vragen als alles wat digitaal binnenkomt.

Ingewikkeld
Volgens burgemeester Bob Vostermans is het mogelijk wat technisch ingewikkeld, maar hij beloofde te gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Wel start de gemeente volgend jaar met een proef voor het thuisbezorgen van paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen en gehandicaptenparkeerkaarten. Inwoners kunnen er dan voor kiezen het document voor vijf euro te laten thuisbezorgen.

Lees meer over:

Klantsysteem|

Meest gelezen

Wibra vestigt zich in Panningen

De redactie | 12 nov 2024 14:37

3x11 in Panningen: begin van nieuwe traditie?

De redactie | 11 nov 2024 17:46

‘Blokker in Panningen blijft open’

De redactie | 13 nov 2024 18:38